Основні принципи учнівського самоврядування Підберізцівського НВК І-ІІІ ступенів

      "Самі вирішили - самі зробили - самі відповідаємо".  Саме ці слова повинні відповідати бажанню, прагненню наших учнів об'єднатися  навколо корисної, цікавої справи, ідеї, програми з метою вирішення своїх потреб у спілкуванні, отриманні корисної інформації, додаткових знань, вмінь, навичок у захисті своїх прав в активній участі соціально-громадських процесах сучасного суспільства.

   У самому понятті "самовроядування" є відповідь на те, яким чином воно організовується в школі. Саме самоврядування розвивається тоді, коли цього хочуть самі учні.

    Суть учнівського самоврядування - не в організації одних дітей іншими, а в оволодінні досвідом демократичних відносин, навичками управляти собою, своїм життям у колективі.

    Цінність учнівського самоврядування полягає в тому, що учні ще зі школи навчаються демократичних відносин, формують ініціативність, здатність приймати рішення. Саме через шкільне самоврядуваання вони готують себе до активної життєвої позиції в демократичній державі.  Учні  - учасники життя, а не спостерігачі.

    Учнівське самоврядування в Підберізцівському НВК має двоступеневу структуру - загальношкільну і класну. В класну входять вибори старости класу, його заступника, фізорга, відповідального за чергування. що більше дітей у класі залучається до організації самоврядування, то активнішим є життя в класі. Староста класу входить до Ради школи.

    Вищим органом самоврядування у НВК є загальношкільні учнівські збори, які скликаються не рідше як 2 рази на рік (на початку року, коли намічається план роботи, і наприкінці для підбиття підсумків).

 

         Рада школи засідає 1 раз на місяць. Вона складає план проведення заходів на навчальний рік орієнтовно за такими розділами:

  1. Вступ (аналіз роботи Ради за минулий навчальний рік і завдання на новий).
  2. Робота комісій.

Учнівське самоврядування у нашому закладі має на меті:

  • залучити учнів до різноманітної, змістовної, цікавої лдіяльності колективу;
  • створити умови масового залучення учнів до організаторської роботи;
  • забезпечити рекалізацію прав та обов'язків учнів.

Правила роботи голів комісій:

  • бути активними і кмітливими;
  • бути уважними;
  • вміти слухати один одного;
  • бути толерантними;
  • поважати один одного;
  • бути щирими;
  • бути похзитивними;
  • бути доброзичливими;
  • бути дружніми

    В повсякденній роботі самоврядування учнів виявляється в плануванні діяльності колективу; організації цієї діяльності; в аналізі своєї праці; підбиття підсумків зробленого та прийнятті рішень.

Закони честі, яких стараються дотримувати члени учнівського самоврядування Підберізцівського НВК

  1. Закон Правди.  Запам'ятай: правда потрібна не тільки тобі, а й оточуючим тебе людям. Будь правдивим, тому що неправда применшує розумові здібності не тільки тієї людини, що обманює, а й тих, хто її оточує.
  2. Закон турботи. Пекрш ніж вимагати уваги до себе, вияви її до оточуючих людей. Пам'ятай про їхні інтереси та потреби.
  3. Закон милосердя. Тобі сьогодні добре, але поруч можуть бути люди, у яких сльози на очах. Не забувай про них, прояви співчуттяч.
  4. Закон пам'яті. Народ, який забув свою історію, умре. Пам'ятай про свій народ і про свою історію. Вивчай історію рідного краю.
  5. Закон поваги. Хочеш, щоб тебе поважали, поважай людську гідність інших.
  6. Закон свободи. Кожна людина хоче бути вільною. Відстоюючи свою свободу, не забувай про свободу іншої людини.
  7. Закон честі. Згадуй про свою фізичну силу тільки наодинці з собою. Пам'ята    й про свою духовну силу, обов'язок, шляхетність, гідність.

    Самоврядування - це не гра, а відповідальна справа, керівництво життям школи, яке спочатку доручається кращій частині активу, а потім - усьому шкільному колективу.

 Хай щастить вам, учні, у цій справі!