Основні принципи учнівського самоврядування Підберізцівського НВК І-ІІІ ступенів
"Самі вирішили - самі зробили - самі відповідаємо". Саме ці слова повинні відповідати бажанню, прагненню наших учнів об'єднатися навколо корисної, цікавої справи, ідеї, програми з метою вирішення своїх потреб у спілкуванні, отриманні корисної інформації, додаткових знань, вмінь, навичок у захисті своїх прав в активній участі соціально-громадських процесах сучасного суспільства.
У самому понятті "самовроядування" є відповідь на те, яким чином воно організовується в школі. Саме самоврядування розвивається тоді, коли цього хочуть самі учні.
Суть учнівського самоврядування - не в організації одних дітей іншими, а в оволодінні досвідом демократичних відносин, навичками управляти собою, своїм життям у колективі.
Цінність учнівського самоврядування полягає в тому, що учні ще зі школи навчаються демократичних відносин, формують ініціативність, здатність приймати рішення. Саме через шкільне самоврядуваання вони готують себе до активної життєвої позиції в демократичній державі. Учні - учасники життя, а не спостерігачі.
Учнівське самоврядування в Підберізцівському НВК має двоступеневу структуру - загальношкільну і класну. В класну входять вибори старости класу, його заступника, фізорга, відповідального за чергування. що більше дітей у класі залучається до організації самоврядування, то активнішим є життя в класі. Староста класу входить до Ради школи.
Вищим органом самоврядування у НВК є загальношкільні учнівські збори, які скликаються не рідше як 2 рази на рік (на початку року, коли намічається план роботи, і наприкінці для підбиття підсумків).
Рада школи засідає 1 раз на місяць. Вона складає план проведення заходів на навчальний рік орієнтовно за такими розділами:
- Вступ (аналіз роботи Ради за минулий навчальний рік і завдання на новий).
-
Робота комісій.
Учнівське самоврядування у нашому закладі має на меті:
- залучити учнів до різноманітної, змістовної, цікавої лдіяльності колективу;
- створити умови масового залучення учнів до організаторської роботи;
- забезпечити рекалізацію прав та обов'язків учнів.
Правила роботи голів комісій:
- бути активними і кмітливими;
- бути уважними;
- вміти слухати один одного;
- бути толерантними;
- поважати один одного;
- бути щирими;
- бути похзитивними;
- бути доброзичливими;
- бути дружніми
В повсякденній роботі самоврядування учнів виявляється в плануванні діяльності колективу; організації цієї діяльності; в аналізі своєї праці; підбиття підсумків зробленого та прийнятті рішень.
Закони честі, яких стараються дотримувати члени учнівського самоврядування Підберізцівського НВК
- Закон Правди. Запам'ятай: правда потрібна не тільки тобі, а й оточуючим тебе людям. Будь правдивим, тому що неправда применшує розумові здібності не тільки тієї людини, що обманює, а й тих, хто її оточує.
- Закон турботи. Пекрш ніж вимагати уваги до себе, вияви її до оточуючих людей. Пам'ятай про їхні інтереси та потреби.
- Закон милосердя. Тобі сьогодні добре, але поруч можуть бути люди, у яких сльози на очах. Не забувай про них, прояви співчуттяч.
- Закон пам'яті. Народ, який забув свою історію, умре. Пам'ятай про свій народ і про свою історію. Вивчай історію рідного краю.
- Закон поваги. Хочеш, щоб тебе поважали, поважай людську гідність інших.
- Закон свободи. Кожна людина хоче бути вільною. Відстоюючи свою свободу, не забувай про свободу іншої людини.
-
Закон честі. Згадуй про свою фізичну силу тільки наодинці з собою. Пам'ята й про свою духовну силу, обов'язок, шляхетність, гідність.
Самоврядування - це не гра, а відповідальна справа, керівництво життям школи, яке спочатку доручається кращій частині активу, а потім - усьому шкільному колективу.
Хай щастить вам, учні, у цій справі!